Zisk a reálne fugovanie mnohých webov pramení z reklám
Rozšírením pôsobenia internetu na každú domácnosť, vytvorením miliónov webových stránok a predovšetkým sociálnych sietí, tak vznikol zároveň aj veľký priestor pre reklamu. Ale asi by nebolo tak úplne pravdivé a správne tvrdiť, že reklama sa priživuje na úkor navštevovaných webov, skôr ide o určitú rovnocennú spoluprácu. Mnohé weby, ale dokonca aj free aplikácie pre mobil fungujú vďaka sponzorom a ich reklamám. Z návštevnosti tak pramení ich zisk a zároveň motivácia i možnosť danú stránku vylepšovať.
• Čím vyššia návštevnosť webu, tým vyšší plat od sponzora, ktorého reklama sa na stránke nachádza.
V niektorých prípadoch a hlavne pokiaľ ide o známejšiu stránku, však web nie je závislý čisto iba od zisku za umiestnené reklamy, ale aj napriek tomu práve reklama tvorí jeho podstatne vysokú časť. Možno vás to prekvapí, ale týka sa to i bohatých internetových gigantov akými sú Google či Facebook.
• Aj zisk týchto nadmieru úspešných webov pramení z veľkej časti práve z umiestnených reklám.
Na druhej strane si však musia strážiť svoju vysokú popularitu bežných užívateľov, ktorým by nadmerný počet reklám pochopiteľne začal prekážať a stránku by následne prestali navštevovať nevraviac o tom, že nadmerný obsah v podobe reklám by začal danú sieť spomaľovať .
Správcovia a autori webu tak majú cieľ tvoriť určitý kompromis, ktorého podobou je vhodná regulácia obsahu. Ako som už spomenul internet, respektíve webové stránky z veľkej časti stoja práve na systéme reklám a následnej platby, takže tejto časti sa rozhodne zbaviť nemôžu. Ale musia ju vedieť upraviť, obmedziť ich počet štýlom, aby prinášali potrebný zisk, no výraznejším spôsobom sa nepodpísali na ubúdajúcej návštevnosti či strate popularity a záujmu. Musia vedieť tieto faktory vzájomne skombinovať do čo najlepšie fungujúceho modelu.