Chcete písať PR články? Toto musíte vedieť pred tým, ako sa do toho pustíte
Vytvárať kvalitné a plnohodnotné PR články, to chce trochu praxe, vedomostí a možno i skúseností, na mieste je i poriadna dávka kreativity a nekonvenčného myslenia. Ako na to? Presne sa to povedať nedá, http://www.barrandov.tv/video/co-mi-neda-spat-s-veronikou-zilkovou/ no nejaké tie rady sa vám predsa len môžem pokúsiť dať. Teda, ak o nich samozrejme stojíte.
Rada číslo jeden: nebuďte leniví
Ak vám niekto zaplatí slušnú sumu za PR článok, čo by mal, mali by ste k tomu pristupovať skutočne so všetkou zodpovednosťou. Kliknúť na webovú stránku zadávateľa zákazky a prepísať vlastnými slovami presne to, čo sa píše tam, nie je v poriadku. K téme si vždy naštudujte čo najviac informácií a spracujte ich o najlepším spôsobom.
Rada číslo dva: naučte sa SEO
Každý dobrý PR článok musí v sebe zahŕňať aj základy SEO, preto sa ich naučte. Nie je to nič náročné. stačí si niečo prečítať a budete doma. Verte mi, bez znalostí SEO toho veľa vo vodách copywritingu nenamútite.
Rada číslo tri: nerobte chyby a dodržiavajte termíny
Chyba a neskoro odovzdanú robotu nemá rád nikto, a to nie len pri tomto „biznise“. Týmto dvom veciam sa preto snažte vyvarovať čo sa len dá.
Rada číslo štyri: počítajte s nemožným
Myslím to tak, aby ste sa pripravili na to, že zadanie PR článkov niekedy nemusí byť jednoduché. Predstavte si napríklad, že máte napísať tri normostrany o oceneniach na motoristické súťaže. Zadávajúci však nechce to, aby ste v článku iba spomenuli kľúčové slovíčko „ocenenia na tanečné súťaže“, ale chce to, aby bol celý text venovaný vyslovene tejto téme. Preto nemôžete písať napríklad o tom, na čo všetko myslieť pre prípravou tanečných súťaží a medzi tým spomeniete aj ocenenia. Nie, vy musíte písať len o oceneniach a navyše na tri normostrany, čo je nejakých, teda presne päťtisícštyristo znakov, čo skutočne nie je málo. Presne na túto časť písania sa vám zíde spomínaná kreativita a nekonvenčný prístup. Inak sa z toho zbláznite a nenapíšete ani riadok.